Blog destinat arhitecților, celor pasionați de arhitectură sau arhitecților în devenire

Sem 1




Educația fizică 
Începând din anul de învățământ 2013-2014 la această disciplină se susțin normative care se apreciază cu note. La finele semestrului studentul primește calificativul admis/respins. Calificativul ”admis” se obține prin susținerea normativelor pe minim nota 5. Fiecare lipsă nemotivată se achită la decanat (30 lei/lipsă).

Limba străină 
În cadrul acestei discipline profesorul propune studenților texte ce au tangență cu arhitectura. Ulterior au loc dezbateri la temă și se realizează exerciții pe baza materialului prelucrat. În calitate de exemplu: Tipuri de materiale de construcție, Construcția caselor, Istoric și tipuri de locuințe, Arhitectura chineză, Arhitectura europeană (Coliseum), Istoria arhitecturii Chisinaului (Bernardazzi), Zgârie-nori (Burj Khalifa), Construcția tunelurilor, Tipuri de poduri. 
În general, la limba străină se învață terminologia arhitecturală, având loc un fel de ”preludiu” pentru ceea ce urmează. În primul an această disciplină îți face poftă și te propulsează să mergi mai departe, fiind, practic, unica disciplină care are tangență directă cu terminologia arhitecturală.
Media la disciplină se calculează doar la finalul cursului, adică la sfârșit de an, după susținerea examenului final. La finele primului semestru, disciplina nu influențează media pentru bursă.

Desenul tehnic și de construcții pune bazele graficii pe hârtie, în special a standardelor de desen industrial. 
O atenție deosebită în cadrul acestei discipline se atrage asupra acurateții, corectitudinii și respectării normelor (GOST - la moment se ține cont de sistemul sovietic). Toate desenele se realizează la scară, utilizând isograph, rapidograph sau orice al instrument care lasă urmă neagră pe foaie, diferit de creion. Vezi și tipuri de instrumente folosite în arhitectură la UTM.

Matematică superioară
Cursul de matematică superioară începe cu vectori și operații cu vectori. Se studiază sistemele de coordonate, liniile de ordinul II, suprafețele de ordinul II, la fel și funcții cu mai multe variabile, derivate și alte chestii ce au aplicabilitate în inginerie mai mult decât arhitectură. Într-un fel sunt legate dar, la moment, toate calculele și operațiile se realizează computerizat în cadrul aplicațiilor special concepute. Oricum, e universitate și trebuie toți să învețe matematică, indiferent de specializare.

Geometria descriptivă
O disciplină interesantă care necesită, inițial, un ”procesor grafic compatibil” (capacitatea de vedea imaginile tridimensional), o atenție sporită și concentrare maximă.
Geometria descriptivă dă bătăi de cap multora. În termeni științifici se poate descrie ca o disciplină care studiază metode de reprezentare a obiectelor spațiale tridimensionale pe unul sau mai multe planuri de proiecție bidimensionale, și invers, din 2D în  3D. Toată ”filosofia” constă în capacitatea realizării proiecțiilor obiectelor/punctelor dintr-un sistem în altul. (frecvența contează)

Proiectarea de arhitectură 

Această disciplină pune bazele proiectării în arhitectură. Se realizează primul set de lucrări din cele 11 care urmează până în anul 6.
În primul semestru se execută lucrări relativ simple dar care necesită multă creativitate, răbdare și respectarea condițiilor impuse.
Majoritatea lucrărilor se execută în tuș (soluție colorată), inițial pe format A3 periodic, lucrându-se pe suprafețe mai mari și pe planșe rigide. 







Desen I
Disciplină unde se întăresc bazele desenului constructiv. Spun ”întăresc” pentru că, logic, fiecare student ar trebui să fie familiarizat deja cu tehnica respectivă. Cu desenul ne confruntăm încă înainte de a fi înmatriculați la arhitectură. Aici mă refer la proba de aptitudini care o susțin toți candidații la specialitate. 
La desen toți desenează în creion și șterg cu radiera. Lucrările se execută pe foi A2 (vatman/goznac) ”întinse” pe planșe mici (37 cm x 55 cm).
Imagini reprezentative pentru această disciplină, în primul semestru:







Bazele compoziției
Disciplina pune accent pe principiile compoziționale într-o lucrare. Profesorul, de obicei, prezintă studenților lucrări arhitecturale existente sau concepte, pe baza principiilor cărora urmează a fi executate lucrări simple pe format A3 în tehnici diverse. Idea, acuratețea, respectarea condițiilor și ingeniozitatea se apreciază în primul rând.








Istoria arhitecturii antice
Denumirea spune totul, nu ar fi nimic de comentat, poate doar unele nuanțe. Pe lângă informația textuală furnizată de profesor, la examen este foarte important să ai un desen k-lumea. Poate asta nu contează în cazul tuturor profesorilor, dar în cazul meu și al colegilor a contat. Desenați profesionist și răspundeți la întrebări succint și la temă. Temele sunt destul de interesante dacă le iei pe rând și mai cauți informație suplimentar. La început, temele pot părea cam irelevante, iar datele puerile. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Sunt binevenite toate aprecierile și propunerile. Acuzațiile le vom citi cu atenție dar vom răspunde numai în cazul în care va fi penal.