Blog destinat arhitecților, celor pasionați de arhitectură sau arhitecților în devenire

Sem 3


Rezistența materialelor - cea mai ”strașnică” disciplină din toții anii de arhitectură. O continuare a obiectului de studiu din semestru II - mecanica teoretică. Rezistența materialelor este o disciplină care, pentru a fi înțeleasă, necesită ”talent”. Spun asta pentru că foarte mulți studenți pică examenul sau îl susțin pe o notă medie. Câteva noțiuni și teme care vor alcătui esența disciplinei:  tipuri de forțe, deplasări la încovoiere, întindere/compresiune, liniare, unghiulare, tensiuni, secțiuni. Mai sus este un bilet de examen, cu o problemă. Întrebările teoretice le adresează profesorul răspunsul, fiind oral. Funcție de competența și profesionalismul profesorului, rezultatul studentului este mai mult sau mai puțin obiectiv. PONT: Pentru a vă asigura o notă bună, exersați mult cu problemele dar nu uitați și de teorie. Contează foarte mult încrederea cu care oferiți profesorului răspunsul. (asta se referă nu doar la rezistența materialelor)



O disciplină importantă, la fel cum demonstrează și denumirea. Profesorul încearcă să acopere, în timpul seminarelor, cele mai importante materiale de construcție, explicând proprietățile lor fizico-chimice. După primele lecții teoretice, în paralel, se lucrează asupra lucrărilor de laborator. 4 lucrări la număr, cu profesori diferiți, grupa se împarte în două subgrupe. 
PONT: Nu întindeți ”râzâna” cu răspunsul lucrărilor pentru că în apropierea sesiunii nu vă va ajunge rândul să le susțineți.


O disciplină a cărei prezență în sistemul de învățământ va incomoda pe mulți, încă mult timp înainte. Dacă se citește pentru  suflet nu-i chiar așa strașnic. La un moment dat chiar poți să te pui pe gânduri. Ideea e că nu prea ai timp s-o faci pentru că, de obicei, lectura se lasă pentru ultima sută de metri înainte de exemen.
În câteva ore am reușit să fac un rezumat la tot materialul pe un pic mai mult de o pagină.

Proiectarea de arhitectură
Din semestrul III lucrările la proiectare încep să capete o logică mai puțin abstractă. Proiectele au o temă stabilită și condiții clare de îndeplinire. Rezultatul trebuie să satisfacă utilitatea și esteticul. Rezistența și structurile de rezistență, încă, nu intră în joc.


Atelierul unui artist plastic

Teren de joacă pentru copii


Continuă seria de desene.






O continuare a disciplinei pictură, din semestrul II. Se lucrează în continuare în guaș cu posibilități de utilizare a graficii.



După cum spune și definiția aici se ”joacă” la calculator, mai exact în mediul AutoCAD, regim 3D. Disciplina durează un modul, timp în care se execută, virtual, primul model de la proiectarea de arhitectură. În cazul meu a fost ”teren de joacă pentru copii” (puteți vedea proiectul mai sus).






Cursul începe cu studierea arhitecturii bizantine și influența romană a acesteia. Se analizează caracteristicele arhitecturii romanice și particularitățile stilului gotic. La finele semestrului se susține examen. Cursul de istorie a arhitecturii medievale continuă și în semestrul IV.



Un comentariu:

  1. Referitor de filosofie ai uitat s spui ca trebue de inceput a zubri temele de la inceputul semestrului .......informatie e mult shi la sfirshit nu reshesti sa memorizez totul.....da profesoara e rea....

    RăspundețiȘtergere

Sunt binevenite toate aprecierile și propunerile. Acuzațiile le vom citi cu atenție dar vom răspunde numai în cazul în care va fi penal.